Skrz.cz: Počet aktivních slevových serverů klesl o polovinu na 55

Počet aktivních slevových serverů za poslední rok klesl o téměř polovinu na 55. Šest největších hráčů ovládá 80 procent trhu. Vyplývá to z údajů největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz. Hlavní fáze konsolidace trhu již skončila. Kromě zákaznického servisu se největší hráči soustředí stále více na věrnostní programy a inovace. 

Přestože tržby slevového trhu nadále rostou, počet slevových portálů se od srpna 2011 neustále snižuje. Tehdy působilo na českém trhu přes 200 portálů. Na konci loňského roku jich bylo již jen 100 a téměř polovina z nich ukončila svou činnost v průběhu letošního roku. 
    
"Tím je největší část konsolidace, která trvala rok a půl, za námi. Počet slevových serverů se sice bude nadále snižovat, úbytek však nebude již zdaleka tak drastický," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. 
    
Dva největší portály, Slevomat.cz a Vykupto.cz, mají více než polovinu slevového trhu. Rok 2013 podle Kováčika potvrdil očekávaný trend zvětšování rozdílů v tržbách malých a velkých slevových serverů, dvacet největších ovládá 98 procent celého trhu. 
    
Podle ředitele slevového portálu Slevomat.cz Petera Irikovského není letošní vývoj trhu žádným překvapením. "Trh byl přesycený, v ČR bylo nejvíce slevových serverů na hlavu v celém světě, a konkurence stlačila provize portálů na neúnosnou hranici. Portály, které fungovaly za provizi hluboce pod 20 procenty, tady již nejsou. Pro porovnání, průměrná marže v západní Evropě je přes 30 procent, v USA dokonce přes 40 procent," uvedl Irikovský. 
    
Největším trendem, který přinesl rok 2013 na trh slevových serverů, jsou věrnostní kluby. Portály začaly jejich prostřednictvím poskytovat speciální benefity pro věrné zákazníky. 
    
Obrat celého slevového trhu letos podle odhadů dosáhne asi 3,5 miliardy korun a stoupne tak o čtvrtinu meziročně. Na slevových portálech lidé letos koupí asi desetinu všech dárků.
 
zdroj: ČTK