ČRo vybral za pololetí na poplatcích meziročně o 4 % více

Český rozhlas (ČRo) vybral v prvním pololetí na rozhlasových poplatcích 1,04 miliardy korun, což bylo meziročně o čtyři procenta více. Růst přisuzuje ČRo zejména oslovovacím akcím z loňského a letošního roku, v nichž získal okolo 80.000 nových poplatníků. Ke konci letošního června bylo k placení poplatku přihlášeno 3,08 milionu domácností, informoval dnes rozhlas ČTK.

"Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob," uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro správu a rozvoj Ladislav Musil.
 
Při poslední oslovovací akci v červnu letošního roku bylo obesláno 90.000 vybraných domácností z nichž se následně zhruba 25.000 přihlásilo k placení poplatku. Ještě výrazněji se na zvýšení výběru poplatku podle ředitele Odboru rozhlasových poplatků ČRo Ondřeje Berana projevily podobné akce z loňského roku, díky jimž ČRo získal 55.000 nových poplatníků.
 
Rozhlas zároveň individuálně oslovuje firmy a živnostníky, kteří nejsou k placení poplatku přihlášeni, nebo mají nahlášen nižší počet přijímačů, než skutečně užívají.
 
Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti, fyzické podnikající a právnické osoby mající rádio s výjimkou zákonem osvobozených osob. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování vysílání.
 
Český rozhlas má celkem 19 stanic, z toho čtyři celoplošné, 11 regionálních a čtyři speciální. O poplatcích a jejich výši a způsobu placení rozhlas informuje také na webu.
 
Autor: ČTK