Trolejbusy zpátky v Praze – s jedinou zastávkou
Jediná zastávka trolejbusu v Praze byla dnes „zprovozněna“ na Orionce v Praze 10. Poslední trolejbus přitom hlavním městem projel před 38 lety, nyní se trolejbusy sice nevrací, ale jedná se o unikátní připomínku doby, kdy v Praze běžně jezdily.
Jediná zastávka trolejbusu v Praze byla dnes „zprovozněna“ na Orionce v Praze 10. Poslední trolejbus přitom hlavním městem projel před 38 lety, nyní se trolejbusy sice nevrací, ale jedná se o unikátní připomínku doby, kdy v Praze běžně jezdily. „Chtěli jsme na zanedbané ploše obnovit zeleň a spojit to i s připomínkou historie - 15.října 1972 totiž vyjel ze smyčky Orionka poslední spoj linky 51 na Strahov, který byl také posledním spojem v historii trolejbusů v Praze,“ uvedl u této příležitosti starosta Prahy 10 Vladislav Lipovský.
Praha 10 na vybudování tohoto ojedinělého památníku, který byl dnes slavnostně odhalen v rámci tradičních Dnů Prahy 10, spolupracovala s Dopravním podnikem a investorem protilehlé stavby - společností Sekyra Group „V místě vznikl nový parčík, dlažba byla doplněna o plochu zastávky, tzv. zastávkový označník s číslem linky, pamětní desku a dvě pole trolejbusového vedení s původními trolejbusovými sloupy,“ popsal historickou trolejbusovou zastávku starosta Lipovský.
Plocha „zastávky“ je doplněna i o doprovodné terénní úpravy, stromy a parkovou úpravu s možností posezení. V den otevření historické zastávky byl v průběhu celého dne k vidění navíc také historický trolejbus Škoda 8Tr, zapůjčený ze sbírek Muzea MHD.
Radnice Prahy 10 usiluje o postupnou systematickou obnovu veřejných prostorů na svém území. Tento nově vznikající parčík s trolejbusovou zastávkou je podle starosty příkladem praktického uplatnění Strategie pro veřejné prostory Prahy 10, úcty k historii a paměti města i jeho jednotlivých míst. „Znovu se obracíme na naše obyvatele, pamětníky a nadšence se žádostí o spolupráci na obnově a připomenutí dalších zajímavých míst v našem okolí, v naší čtvrti. Na základě fotografií od občanů vznikla totiž i současná podoba tohoto unikátního památníku pražské dopravy,“ dodal Lipovský.