Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

KOH-I-NOOR už více než 100 let sází na kvalitu

8. 06 2010 | Tradiční výrobce kovové galanterie, jež působí na českém trhu od roku 1902, stále dokazuje, že má svým klientům co nabídnout. Své portfolio standardních výrobků rozšiřuje každým rokem o další provedení a výrobky zcela nové, jež nespadají pouze do textilního, ale například i do papírenského nebo automobilového průmyslu. Na otázky spojené se současným postavením společnosti a novinkami v nabídce odpovídal obchodní ředitel KOH-I-NOOR a. s. Petr Bohumínský.

Tradiční výrobce kovové galanterie, jež působí na českém trhu od roku 1902, stále dokazuje, že má svým klientům co nabídnout. Své portfolio standardních výrobků rozšiřuje každým rokem o další provedení a výrobky zcela nové, jež nespadají pouze do textilního, ale například i do papírenského nebo automobilového průmyslu. Na otázky spojené se současným postavením společnosti a novinkami v nabídce odpovídal obchodní ředitel KOH-I-NOOR a. s. Petr Bohumínský.

Dotkla se Vás světová hospodářská krize?
Neřekl bych, že se nás dotkla přímo krize vyvolaná americkým bankovním sektorem, nás se dlouhodobě dotýká čínský trh, který je schopen zkopírovat jakýkoli produkt a ten vyrábět i prodávat díky nízké ceně práce velice levně. Vstup České republiky do Evropské unie zásadně ovlivnil  přístup mnoha českých firem k výrobě. Díky zrušeným dovozním kvótám se mnoha společnostem nevyplatí vyrábět doma a komplementy nebo celé výrobky si nechávají vyrábět v Číně.

Jak čínským výrobcům konkurujete?
My sázíme na tradici, kvalitu a především včasné termíny dodávek našim odběratelům. Číně bezpochyby konkurujeme tím, že jsme schopni dodat i menší množství výrobků  včetně zajištění dopravy za akceptovatelné ceny.

Mediální scéně v minulém roce neušla zpráva o vleklém restitučním sporu týkajícím se nemovitého majetku společnosti.  Bude mít spor nějaký vliv na výrobu?
V žádném případě. Rozhodnutí soudu nebude mít na výrobu zásadní  vliv. Zákazníci se nemusejí obávat nedodržení termínů dodávek ani jejich přerušení. Restituční kauza se týkala pouze budov a pozemků, nikoli výroby, strojů nebo technologie. V současnosti zvažujeme možné přesunutí části výroby do jiného místa v rámci České republiky.

KOH-I-NOOR je znám především výrobou kovové galanterie. Dnes ovšem nevyrábí pouze pro textilní průmysl, ale i pro automobilový nebo papírenský. Jak zásadní je pro KOH-I-NOOR výroba pro tato průmyslová odvětví? 
V tuzemsku zásadní. Zde se na ročním obratu podílejí majoritně kontrakty právě s těmito průmyslovými odvětvími a já odhaduji, že v horizontu několika let nabudou tato odvětví (strojírenství, papírenství,…)   pro KOH-I-NOOR ještě většího významu. 

Nepovažujete to za zradu textilní tradici?
Neřekl bych, KOH-I-NOOR má obrovskou výhodu v tom, že je velice rychle schopen vytvořit nové výrobní stroje na míru konkrétním produktům a díky kompletnímu zázemí si poradí nejen s povrchovými úpravami, ale i drobnými montážemi. Jelikož výrobu textilních oděvů a jejich komplementů převzala Čína, otevřely se nám nové trhy netextilního průmyslu. Nepovažuji to zradu textilní galanterii, ale za velkou příležitost, jak pro nás, tak i pro naše klienty.

V zahraničním obchodu  ale jednoznačně stále vede textilní průmysl…
Určitě, do zahraničí vyvážíme především textilní galanterii, jedním z našich velkých odběratelů je například Francie, ale i zde pociťujeme patrný průnik dalších netextilních odvětví.

V polovině únoru se uskuteční mezinárodní veletrh módy Styl, jehož se KOH-I-NOOR tradičně účastní. Představíte klientům nějaké nové výrobky?
Určitě. Zákazníkům představíme několik novinek, kterými bude například plastový stiskací knoflík MIA nové velikosti 15 mm,  vlasové spony s novou povrchovou úpravou blond nebo knoflík stiskací  WUK s nepropustnou PH vložkou, jež je vhodný pro výrobky například z materiálu GORE-TEX ®.  Zákazníkům předvedeme také novinky z oblasti obalů, například novou kulatou plastovou krabičku s vylisovaným EURO závěsem vhodnou především pro balení špendlíků. Aby se zákazníci mohli podívat, kde všude naše výrobky plní svou funkci, budou součástí naší expozice i produkty našich odběratelů (sportovní bundy, pracovní oděvy či speciální oděvy pro hasiče a záchranáře), na kterých budeme moci názorně ukázat využití našich výrobků, jež musejí splnit vysoká bezpečnostní kritéria.

Trh se velice rychle mění. Jakým způsobem reagujete na nestandardní požadavky zákazníků?
Je to tak, už dlouho neplatí, že by zákazníkovi stačila naše standardní nabídka výrobků, kterou prezentujeme v našem katalogu. Každý měsíc u nás zákazníci poptávají nové výrobky, povrchové úpravy, obaly atd. Díky zaběhnutým firemním procesům jsme schopni velice rychle zákazníkovi odpovědět za jakých podmínek jsme připraveni konkrétní nestandardní požadavek zrealizovat a následně dodat.

Diskuse

Speciály

Naše magazíny

Novinky ze světa bydlení, aut, techniky ...

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO