Praha 10 podporuje autory výzvy Vraťte nám 11

Tak jako významná část pražských městských částí, odmítá i Praha 10 razantní omezení veřejné dopravy. Mimo jiné i proto Praha 10 podporuje autory výzvy "Vraťte nám 11", která usiluje o zachování tohoto tradičního tramvajového spojení s centrem města. Svůj nesouhlas vyslovila naše městská část také s dalšími chystanými změnami, mj. i zrušením tramvaje č.19.

"Jedenáctka jezdí do Strašnic neuvěřitelných 104 let. Výjimkou bylo období okupace, kdy byla zkrácena k Olšanským hřbitovům. A s tímto zkrácením počítá i změna MHD od 1. září 2012. Ptáme se – proběhla veřejná debata o této zásadní změně? Ptal se někdo obyvatel Starých a Nových Strašnic, Malešic, Dvouletek a Zborova? Ptal se někdo lidí dojíždějících do Vinohradské nemocnice, Vinohradských hřbitovů či Strašnického krematoria? Ptal se někdo rodičů dětí dojíždějících do škol a volnočasových aktivit na Vinohradech?," ptá se Karin Marques z Prahy 10, autorka výzvy "Vraťte nám 11".

„Magistrát společně s dopravním podnikem připravili a schválili razantní omezení veřejné dopravy bez toho, aby zazněl názor občanů a prakticky bez jakékoli diskuse i s postiženými městskými částmi. Praha 10 proto omezení veřejné dopravy, které magistrát připravuje na září letošního roku důrazně odmítá. Žádáme zastavení tohoto plánu, jeho projednání s městskými částmi a veřejností a nalezení takového modelu veřejné dopravy, který nepoškodí zájmy Pražanů i návštěvníků hlavního města," zdůraznila Ivana Cabrnochová (SZ), místostarostka pro územní a strategický rozvoj Prahy 10.
 
Politická reprezentace v Praze 10 nesouhlasí ani s rušením autobusové linky č. 224, prodloužením intervalů i linky 188, nahrazením linky 155 linkou 163 a chystaným rušením tramvaje č.19. „Argument, že se na cílová místa dá dojet jinými způsoby s několika přestupy, považuji za absurdní. Při zvyšující se ceně jízdného MHD se po občanech chce, aby namísto přímého spojení, které trvá 15 minut použili spoj s dvojnásobným časem a několika přestupy,“ uvedla v této souvislosti zástupkyně starosty Prahy 10 pro oblast dopravy Radmila Kleslová (ČSSD).
 
Praha 10 je významnou křižovatkou silniční dopravy a její obyvatelé mají negativní zkušenost se zátěží způsobenou vysokým hlukem a emisemi ze spalovacích motorů. „Nechceme být svědky toho, že v důsledku omezení veřejné dopravy vzroste množství automobilů v našich ulicích. Nechceme v podzimních měsících sledovat křivku znečištění ovzduší polétavým prachem, oxidy dusíku a přízemním ozonem. Dlouhodobě podporujeme nikoliv útlum, ale rozvoj veřejné dopravy v hlavním městě a jeho okolí. Součástí programového prohlášení rady v Praze 10 je mimo jiné odhodlání prosazovat výstavbu tramvajové trati Želivského-Spořilov nebo nových železničních zastávek Eden, Zahradní Město a Malešice," dodala Ivana Cabrnochová.
 
"Do poslední chvíle budeme věřit, že dopravní podnik plán na omezení pražské dopravy odvolá. Veřejná doprava je základem pro pohyb Pražanů po městě. Bez funkční a pohodlné sítě tramvají, vlaků, metra nebo autobusů si nejde představit fungující velkoměsto velikosti Prahy," říká starosta Prahy 10 Milan Richter.